×
News
Studélites news

Formation « gestes qui sauvent » avec la Croix-Rouge

Le 21 mars 2025, les résidents de Lyon ont eu l’opportunité de participer à la formation les « gestes qui sauvent » organisée par Studélites et dispensée par la Croix Rouge dans la Fabrick de la résidence Saint-Louis.

Au programme : avoir les bons réflexes, savoir protéger, examiner la victime, alerter et effectuer les premiers gestes de secours. A l’issue de cette formation les participants ont même obtenu une attestation de formation aux premiers secours certifiée par l’Etat !

Merci à nos résidents pour leur engagement et au personnel de la Croix Rouge de Lyon pour avoir assuré cette formation avec professionnalisme et bonne humeur.

 

Crédits image : Latitude - canva pro

Choose Studélites

6000 Homes
ready to live in,
furnished and equipped 

53 Residences
located
in more than 20 cities
in France 

Residences on a human scale 
with the presence of a manager, in each residence 

Secure residences
close to the study sites, transportation and all amenities 

Lively and friendly residences
with the Stud'Live program
and shared services 

Leading player
since 1991 in France 

Connected Residences
Internet and Social Media 

Alexia, 19 years old

I like the spirit that reigns in this residence on a human scale. Everything is very well maintained.  

Malek, 20 years old

Everything is within walking distance from the Cambridge residence: going to class, getting groceries, and continuing to practice my sport. 

Amélie, 22 years old

I wanted to live in Paris to be close to my university but also to museums and cultural places. 

Jules, 19 years old

Le Capitole residence is very clean and well maintained. My studio is in impeccable condition. 

Book