×
News
Studélites news

Studélites accueille l’INSERM !

Studélites est heureux d’annoncer un nouveau partenariat avec l’INSERM (Institut national de la santé et de la recherche médicale), acteur majeur de la recherche scientifique en France.

Dès cet été, les doctorants, enseignants-chercheurs et personnels de l’INSERM bénéficieront d’un accès privilégié aux résidences Studélites. Ce partenariat renforce notre mission d’accompagnement de tous les parcours étudiants, y compris ceux engagés dans des projets de recherche de haut niveau.

Offrir un cadre de vie adapté, pratique et convivial aux chercheurs en mobilité, c’est aussi participer à leur bien-être et à la qualité de leur séjour, au cœur de villes dynamiques et connectées à leurs lieux de travail.

 

Crédits image : Latitude - canva pro

Choose Studélites

6000 Homes
ready to live in,
furnished and equipped 

53 Residences
located
in more than 20 cities
in France 

Residences on a human scale 
with the presence of a manager, in each residence 

Secure residences
close to the study sites, transportation and all amenities 

Lively and friendly residences
with the Stud'Live program
and shared services 

Leading player
since 1991 in France 

Connected Residences
Internet and Social Media 

Alexia, 19 years old

I like the spirit that reigns in this residence on a human scale. Everything is very well maintained.  

Malek, 20 years old

Everything is within walking distance from the Cambridge residence: going to class, getting groceries, and continuing to practice my sport. 

Amélie, 22 years old

I wanted to live in Paris to be close to my university but also to museums and cultural places. 

Jules, 19 years old

Le Capitole residence is very clean and well maintained. My studio is in impeccable condition. 

Book